דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תדעי שאת בהריון 

מאת    [ 05/07/2010 ]

מילים במאמר: 808   [ נצפה 14627 פעמים ]

 

 

אז את מנסה להיכנס להריון - כיצד תדעי שאכן נקלטת ?

 

בדר"כ קיימות תופעות מרכזיות שמעידות על  הריון. תופעות אלה משתנות מאישה לאישה אולם למרות זאת אפשר לומר שקיימים מספר דברים בסיסיים אצל רוב הנשים שיכולים לרמוז על התעברות. חלק גדול מהנשים מעיד שחוו מספר תופעות לא שיגרתיות מיד עם ההתעברות אולם יש כאלה שלא מרגישות דבר עד שהעובר זז בבטן.

 

תופעת הבחילות: בחילות ולעיתים גם הקאות מופיעות במקרים לא מעטים בשלב ראשוני של ההריון.  אצל חלק מהנשים קיימות בחילות גם בשאר שעות היום ואף בערב. לא ידוע מבחינה מדעית מדוע לנשים בהריון יש בחילות אולם יודעים שאפשר להקל על זה במעט אם אוכלים ארוחות קטנות ומסודרות בפרקי זמן לא גדולים ואם שותים כוס חלב לפני השינה זה יכול להקל במעט על הבחילה של הבוקר.

 

רצון להטיל שתן: בגלל שהרחם מתנפח בזמן ההריון ולוחץ על שלפוחית השתן נגרמת תחושה כאילו רוצים להטיל שתן. תופעה זאת מתרחשת אצל הרבה מאוד נשים כבר בשבוע הראשון להריון וזה סימן מצויין ללכת ולעשות בדיקת הריון.

 

הרגשת עייפות : כבר בתחילת ההריון הגוף עובר שינויים רבים. שינויים אלה גורמים בין השאר לתחושת עייפות לא שיגרתית. רמות ה HCG עולות בהריון וגם דבר זה גורם לתחושה של איטיות ועייפות כרונית.

 

רגישות בחזה: בשלבים הראשונים של ההריון אחת התופעות המרכזיות היא רגישות של השדיים. השדיים גדלים מעט בהתחלה , הופכים לרגישים , תפוחים , הורידים מתחילים לבלוט מעט וצבע הפטמות הופך לקהה יותר. כמו כן , במקרים לא מעטים הפיטמות הופכות לזקורות ומאוד רגישות. בגלל שהורמון HCG הולך וגדל  בזמן ההשתרשות , כך הולכות תופעות אלה ומקבלות ביטוי נוכח יותר.

 

חוסר מחזור או דימום קל: דימום עלול להופיע כ- 8-10 ימים מיום הביוץ. נשים רבות נוטות להתבלבל ולייחס את הדימום למחזור מה גם שהוא מופיע בדר"כ במועד שהיאשה אמור לקבל מחזור אולם , לעיתים זהו לא מחזור אלא רק דימום כחלק מתופעת הכניסה להריון כאשר מתרחשת הפרייה של הביצית.

 

עצירות: הורמונים של ההיריון גורמים להאטה של פעולות המעיים. האטה זאת למעשה מופיעה על מנת לאפשר זמן ספיגה מקסימלי של הויטמינים ושל חומרי ההזנה לגוף. תופעה זאת הולכת ומחמירה עם ההתקדמות בהריון.


סחרחורות / התעלפויות: בזמן ההריון הרחם שהולך וגדל פוגע בעורק הראשי ברגליים , דבר זה מוביל לירידה משמעותית של לחץ הדם. גורם נוסף הוא אי אכילה מסודרת בפרקי זמן קצרים , או כאשר מדלגים לגמרי על ארוחות רמת הסוכר בדם יורדת והדבר גורם לסחוחרות ולעיתים לעילפון.

 

 

צרבות: בזמן ההריון הרחם גדל ועולה למעלה , רמות ההורמון HCG גדלות אף הן והדבר גורם להאטת פעולת העיכול וגורם לבטן להשאר עם מזון רב יותר בתוכה. כל אלה גורמים לצרבת עקב חומציות יתר בקיבה.


מזל טוב גילית שאת בהריון , וודאי תשמחי לדעת באיזה תאריך את צפוייה ללדת. לשם כך את יכולה להיכנס לאתר בייביגו ולהשתמש בכלי הקרוי  מחשבון הריון . 

 

 

באדיבות גל אוברציגר מנהל אתר ההריון והלידה בייביגו http://www.babygo.co.il>

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב